Listy
Aktualno軼i

« poprzednie 8   
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33
    

» wy鈍ietl same pytania

MM: PROROCTWO MIΜ列I I POKOJU


Proroctwo „Siedmiu S堯w” do wszystkich narod闚 鈍iata zosta這 odebrane w okresie od 27 grudnia 2008 (kin 53, Ben 1) do 14 stycznia 2009 roku (kin 71, Chuen 6). „S這wo pierwsze” dotyczy narod闚 Starej i M這dej Europy, „s這wo drugie” – narod闚 Wschodu, „s這wo trzecie” – narod闚 Ameryki, „s這wo czwarte” – narod闚 Azji, „s這wo pi徠e” – narod闚 Indii i Pakistanu, „s這wo sz鏀te” – narod闚 Afryki, „s這wo si鏚me” – narodu niemieckiego. S這wa proroctwa nie mog by wykorzystane przeciw drugiemu cz這wiekowi ani innemu narodowi!

«Tak oto apeluj do ludzi przez moich pos豉鎍闚
w wielu miejscach i po鈔鏚 wszystkich narod闚:
Przebaczcie! 畝den nar鏚 nie wzniesie si ju ponad inne!»
(2012 - Pocz徠ek ko鎍a czy rado嗆 pocz徠ku, s. 193)


Do POLAK紟...

Wchodz帷 nagle w nowy czas, zapomnieli軼ie o dziedzictwie przesz造ch czas闚. Wyparli軼ie si najg喚bszej cz御tki swego bytu, bo chcecie by na zewn徠rz r闚noprawnymi partnerami.

Do was wo豉m:
● Powstrzymajcie si w swych d捫eniach, aby opiera ca貫 dobro waszego narodu na sprawach materialnych tego 鈍iata!
● Powstrzymajcie si, w przeciwnym razie runie wszystko, co zbudowali軼ie.

Przypomnijcie sobie swoje prawdziwe warto軼i, to one s fundamentem waszego narodu, nie zatracajcie si dla marnej Mammony! Kiedy sobie to u鈍iadomicie, przyci庵ni璚ie prawdziwy dobrobyt..., a wtedy wysi貫k i prac waszego narodu pob這gos豉wi B鏬.
Tak szybko jak si sprzedajecie dla Mammony, zostanie wam odebrane to, co s康zicie, 瞠 osi庵n瘭i軼ie. "Odsetki", kt鏎ych b鏬 Mammony od was za膨da, zniszcz was ze szcz皻em. „Zatrzymajcie si. Nie id嬈ie dalej t drog”.
(...) Przypomnijcie sobie, 瞠 macie histori, kt鏎a si璕a daleko wstecz, tak daleko, jak historia starych narod闚 Europy. Przypomnijcie sobie o swych korzeniach...
(...) B鏬 Komunizmu wymieni was z bogiem Mammony, a ci, kt鏎zy mu s逝膨, coraz cz窷ciej zakazuj wam szlachetnych czyn闚. Ich s這wa s jak wiatr o poranku, kt鏎y w porze obiadu wytraca sw si喚.
- Zatrzymajcie si! Pomy郵cie o swoim pochodzeniu, skierujcie uwag na sens 篡cia...
[Koniec cytatu]
● ● ●




Temat: URODZINY W POLU Z PORTALEM


Co to znaczy dla mnie, je郵i w diagramie Tzolkin m鎩 kin narodzin znajduje si na czarnym polu?


Zrobi wi璚ej dla 鈍iata, ni 鈍iat dla ciebie -
jest najwi瘯szym sukcesem w 篡ciu.
Henry Ford


W dniach z portalami otwieraj si kosmiczne bramy, przez kt鏎e wp造waj na Ziemi bardzo silne energie kosmiczne, kt鏎ych celem jest naprowadzenie ca貫j ludzko軼i na w豉軼iwe tory ewolucji.

Ka盥a osoba urodzona w dniu z PORTALEM lub 鈍i皻uj帷a urodziny w takim dniu pe軟i funkcj wspomagaj帷, kt鏎 mo積a przyr闚na do ”stroiciela fortepianu”. Niewa積e, co ona robi, wa積e, 瞠 JEST. W momencie przebudzenia, tzn. u鈍iadomienia sobie swojej roli na Ziemi, ka盥y „stroiciel” zaczyna widzie wi璚ej, czyta mi璠zy wierszami – po prostu wie, jaki temat przerabia w danej chwili ludzko嗆. Im wi璚ej wiemy, tym wy瞠j stawiana jest poprzeczka.

Ka盥y urodzony w portalu galaktycznym jest cz御tk konstrukcji no郾ej organizmu Matki Ziemi. Dlatego jego praca nad sob i u鈍iadamianie innych to jednocze郾ie utrzymywanie w pionie tej gigantycznej konstrukcji i rozprzestrzenianie nowej 鈍iadomo軼i planetarnej.
Natomiast osoba maj帷a urodziny w dniu z portalem jest postrzegana jako jeden z "mikroelement闚 - energetyczny krzem i wap" - wzmacniaj帷y szkielet i ca造 organizm planetarny.

Praca ta powinna by dobrze przemy郵ana i wywa穎na, poniewa osoby przebudzone, od chwili u鈍iadomienia sobie tego faktu, zaczynaj podlega Prawom Czasu w spos鏏 bezpo鈔edni i nie ma ju drogi odwrotu. Ale – UWAGA! – prawo wolnej woli jest nadal respektowane.
Podopieczny energii portalu mo瞠 zatem 鈍iadomie przy陰czy si do pracy na rzecz realizacji 鈍ietlanego planu oczyszczenia albo si mu przeciwstawi. Wtedy jednak konsekwencje zamanifestuj si w jego polu niemal natychmiastowo. Tak odpowiedzialno嗆 osoby te zaakceptowa造 jeszcze przed swoim fizycznym narodzeniem. 毒鏚這 egzekwuje od nich tylko to, co dobrowolnie zadeklarowa造.

W zale積o軼i od stopnia uwra磧iwienia, w dniach z portalami osoby te, jak r闚nie inne, bardzo sensytywne, mog pod鈍iadomie wyczuwa, 瞠 co wisi w powietrzu, ale nie powinny tego warto軼iowa lub przecenia. Wystarczy po prostu wiedzie, czu, by 鈍iadomym, 瞠 jest si zestrojonym z uniwersaln si陰 naprowadzenia.

W dniach z portalem nie nale篡 si na nic nastawia, niczego te pod鈍iadomie nie wyczekiwa, lecz normalnie 篡 i dzia豉 i dopiero na koniec dnia wyci庵a odpowiednie wnioski. Wszystkie niepowodzenia w dniu z portalem s cenn informacj o tym, co umkn窸o naszej uwadze, a co ma du瞠 znaczenie dla ludzi i przysz這軼i 鈍iata. „Podopieczni” portali z regu造 zauwa瘸j to „co” jako pierwsi.

Dla lepszego zrozumienia oddzia造wania energii portali w 篡ciu osobistym, mo積a na這篡 informacje energii dnia na sw鎩 kin narodzin, a potem obserwowa wydarzenia tego dnia, reakcje medi闚, 鈔odowisk, rodziny czy znajomych. Pracuj帷 w ten spos鏏 „podopieczny” portali stosunkowo szybko przypomni sobie (poczuje od wewn徠rz), dlaczego wybra dzie z portalem na moment narodzin i czego oczekuj od niego Gwiazdy. Ka盥y dzie z portalem (nie tylko ten z kinem narodzin) jest dla nich diagnoz osobist.

Dlatego szczeg鏊nie do was i wszystkich os鏏 dobrej woli adresuj ksi捫k "2012...Kompendium na przysz貫 lata" i mam nadziej, 瞠 po jej przestudiowaniu zaczniecie zapala transformuj帷 „jasnoniebiesk 鈍iec”, trzymaj帷 si podanych w ksi捫ce zasad. To b璠zie nasz kolejny wsp鏊ny wk豉d dla dobra ludzi i Ziemi.

Wsp馧praca z energi portali to praca dla innych, bezinteresowna s逝瘺a dla ludzi i Ziemi.


Zaznaczam, 瞠 w ci庵u 52 lat, w zale積o軼i od osobistej rodziny solarnej, ka盥y z nas kilka albo kilkana軼ie razy przez ca造 rok wsp馧pracuje albo te jest konfrontowany bezpo鈔ednio z energi portali poprzez kin roku osobistego z symbolem „P”. Nikogo nie mo積a przecie zmusza - wolna wola jest nienaruszalna.

Temat portali zosta rozwini皻y w ksi捫ce „Czas i sztuka. Tzolkin i TY”.


字oda, dnia 7 kwietnia 2010
Kin 259 - Niebieski Krystaliczny Wicher
Si豉 odnowy, wsp馧pracy, transformacji relacji mi璠zy lud幟i
Albo:
KRYSTALICZNA HOMEOPATIA Z POZIOMU 名IATx



● PODW粑NA MORALNO汎
● PRZESxNIE "MM" DLA POLAK紟




Fraktal oczyszczenia

16 lutego br. weszli鄉y we fraktalne spektrum Genezy Ksi篹yca, w kt鏎ej istota ludzka nauczy豉 si my郵e. W tym punkcie ewolucji na Ziemi umocni造 si r闚nie si造 destrukcju, ale jednocze郾ie zosta wprowadzony plan ratunku dla ludzko軼i.

16 lutego rozpocz窸a bieg tak瞠 Fala Ksi篹yca, kt鏎ej zadaniem jest pobudzenie procesu oczyszczenia, wyp逝kanie cieni na powierzchni i przebudzenie w ludziach pami璚i. Tu tak瞠, w drugim dniu fali inkarnowal si Jan Pawe II (kin 210, Oc 2).

Okres pomi璠zy 16 a 28 lutego odzwierciedla 13-letni fraktalny cykl przebudzenia (Dreamspell-lata 2006/7 - 2018/19). To, czego dokonamy w obecnym 13-dniowym przedziale czasu, b璠zie rzutowa這 na nasz lepsz lub gorsz przysz這嗆.

Ten artyku nie jest 瘸dnym manifestem, lecz wskaz闚k maj帷 nas sk這ni do niezale積ego my郵enia i przebudzenia Energii Bogini, czyli prawdziwej energii 瞠雟kiej albo inaczej inteligencji intuicyjnej w ka盥ej kobiecie i w ka盥ym m篹czy幡ie.


MIT TEMIDY

Temida, grecka bogini sprawiedliwo軼i, by豉 opiekunk skrzywdzonych i tych, kt鏎zy potrzebowali pomocy. Przedstawiano j z rogiem obfito軼i, wag (symbol ci篹aru dobrych i z造ch uczynk闚), mieczem w prawej d這ni (symbol w豉dzy s璠ziowskiej), niekiedy te z kodeksem na 這nie, z opask na oczach lub obci皻 g這w (symbol kary). W staro篡tno軼i opaska symbolizowa豉 bezstronno嗆, dzi mo積a to interpretowa zupe軟ie inaczej – 郵epa Temida to 郵epe prawo, stronniczo嗆 s康闚, wyroki na zlecenie w豉dzy.


Jak ma si ten mitologiczny symbol do polskiej rzeczywisto軼i? – NIJAK!
Gdyby dzi Temida zdj窸a z oczu opask, to widz帷 polsk sprawiedliwo嗆, z pewno軼i by zemdla豉.

Niestety, u nas prawo jest po stronie tego, kto jest silniejszy lub ma w豉dz. Tak s康zi wielu, o ile nie wi瘯szo嗆 Polak闚. Przyk豉dem jest afera narkotykowa z udzia貫m senatora Krzysztofa Piesiewicza (kin 135, Men 5) czy wyrok w sprawie Andrzeja Leppera (kin 166, Cimi 10) przewodnicz帷ego partii zamieszanej w „Seksafer”.

Z senatora uczyniono ofiar szanta簑, ale nasuwa si pytanie, czy osoba niewinna - profesor prawa, p豉ci豉by wysoki okup szanta篡stkom, czy te zg這si豉by spraw na policj?

Drugim skandalem w wymiarze sprawiedliwo軼i jest wyrok w sprawie Andrzeja Leppera. Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, 瞠 瘸den z dziennikarzy nie wypowiedzia si w obronie skazanego, mimo i wyrok budzi tak wiele kontrowersji. Telewidz闚 rozczarowa nawet Bogdan Rymanowski, ceniony dziennikarz TVN, kt鏎y zaprosi Andrzeja Leppera do programu i by nad wyraz napastliwy, wr璚z niegrzeczny wobec swego go軼ia. O Monice Olejnik nie trzeba wspomina...
Mo瞠 nastan czasy, 瞠 dziennikarze wyjm z uszu s逝chawki i zaczn m闚i to, co my郵, a nie co podpowiada im g這s w s逝chawce.

Niewiele lepiej jest w opozycji – ta woli milcze albo komentuje wyrok jednym zdaniem: „Tak zdecydowa niezawis造 s康”. Tymczasem ten niezawis造 s康 reprezentuje sk豉d jednoosobowy. W s康zie okr璕owym nie ma bowiem 豉wnik闚, wyroczni jest s璠zia.

Osobny rozdzia stanowi polskie feministki – te dopiero skanduj, 瞠 sprawiedliwo軼i sta這 si zado嗆 i czyni Anet K. symbolem s豉bej, bezbronnej, wykorzystywanej seksualnie, polskiej bia這g這wy. Tak mog si cieszy jedynie kobiety niezaspokojone, nienawidz帷e m篹czyzn, przypuszczalnie z kompleksem amazonek.

Mityczny prawz鏎 amazonek to legendarna spo貫czno嗆 niezwykle walecznych kobiet, kt鏎e nie znosi造 m篹czyzn.


Kim jest Aneta K.?

Aneta K. urodzi豉 si 6 marca 1975 w znaku 草速ego Planetarnego Cz這wieka wed逝g kalendarza Maj闚 (kin 192, portal). To oznacza, 瞠 jest kobiet m康r, skrupulatn, sprytn, kt鏎a przysz豉 na Ziemi po to, by zda egzamin z tematu wolna wola i odpowiedzialno嗆 za dokonywane wybory. Jej zatem nie wolno powiedzie: „zmusi mnie on czy oni” czy te „podkusi這 mnie licho”. Jak ka盥y podopieczny Eb jest ona podatna na manipulacje i sugestie z zewn徠rz, ale jednocze郾ie sama r闚nie ma predyspozycje do manipulacji i intryg. Z pozycji bieguna cienia, do celu zdolna jest i嗆 po trupach, niszcz帷 wszystko i wszystkich na drodze.

Aneta K. pracowa豉 jako sprzedawczyni w sklepie, nast瘼nie wraz z m篹em prowadzi豉 bar. W 2001 roku wst徙i豉 do partii Samoobrona RP, szybko awansowa豉 z przewodnicz帷ej struktur na koordynatora partii , potem na dyrektora biura pos豉 Stanis豉wa ., zdoby豉 mandat radnej sejmiku, zasiada豉 w radzie nadzorczej FO. Startuj帷 od zera, w ci庵u pi璚iu lat, maj帷 na utrzymaniu tr鎩k dzieci, zdo豉豉 kupi mieszkanie i dzia趾 budowlan ze skromnej pensji urz璠niczej. Po przegranej w wyborach w 2006 roku wykluczono j z Samoobrony RP.

Zaraz po tym, w grudniu 2006 roku, Aneta K. oskar篡豉 pos豉 Stanis豉wa . o 膨danie us逝g seksualnych w zamian za otrzymanie pracy w jego biurze. Za膨da豉 te od niego aliment闚, twierdz帷, 瞠 jest on ojcem jej 3,5-letniego dziecka. Badania DNA, zlecone przez prokuratur, wykaza造, 瞠 k豉ma豉. Potem pom闚i豉 Andrzeja Leppera, jednak po przebadaniu podejrzanego Leppera prokuratura wykluczy豉 ojcostwo. Do dzi chyba nie ustalono ojc闚 tr鎩ki jej dzieci.

13 lutego 2007 (kin 151, Chuen 8) Aneta K. wyst徙i豉 w programie „Teraz my”. Okaza豉 si kobiet pewn siebie, wiedz帷 czego chce, 鈍iadom ceny, jak musia豉 czy te by豉 gotowa zap豉ci za osi庵ni璚ie celu. Nie by這 wida 郵adu po prezentowanej wcze郾iej zdruzgotanej, wykorzystywanej seksualnie kobiecie. Po programie natychmiast wr鏂i豉 do starego wizerunku, odt康 pokazywa豉 si w mediach bez makija簑, nie鄉ia這 patrz帷 w obiektyw.

W mi璠zyczasie wiarygodno嗆 Anety K. zmala豉 do zera. Okaza這 si, 瞠 瘸den z czterech wskazanych przez ni m篹czyzn, nie jest ojcem jej dziecka, tak瞠 jej m捫. Prokuratura zaniecha豉 dalszych poszukiwa.


Trzy typy kobiet

W sferze seksualno軼i mo積a wyr騜ni trzy typy kobiet:
● kobiety dojrza貫, uczciwe wobec siebie i lojalne wobec m篹czyzn, odpowiedzialne, kieruj帷e si w豉snymi warto軼iami moralnymi;
● kobiety z zaburzeniami psychoseksualnymi (inaczej psychogennymi), u kt鏎ych zaznacza si silny poci庵 do m篹czyzn (cz瘰to zmieniaj partner闚), wyst瘼uj nieprawid這wo軼i funkcji i reakcji seksualnych bez wykrywalnego t豉 organicznego, np. seks z przypadkowymi osobami, konieczno嗆 odbywania stosunk闚 p販iowych – ale bez zap豉ty;
● kobiety wykonuj帷e najstarszy zaw鏚 鈍iata, nazywany prostytucj, sprzedaj帷e us逝gi seksualne za pieni康ze lub inne korzy軼i materialne z pe軟 鈍iadomo軼i, co w Polsce jest nielegalne, natomiast legalny jest zaw鏚 pani do towarzystwa m篹czyzn zatrudnionej w agencji towarzyskiej.

Do kt鏎ych zaliczyliby軼ie Anet K.?


Wyrok skazuj帷y

A teraz sp鎩rzmy na Andrzeja Leppera jak na cz這wieka, a nie kontrowersyjnego polityka.
11 lutego 2010 (kin 204, Kan 9) „niezawis造” S康 Okr璕owy w Rawie Mazowieckiej orzek nieprawomocny wyrok skazuj帷y Andrzeja Leppera na 2 lata i trzy miesi帷e pozbawienia wolno軼i za przyjmowanie korzy軼i o charakterze seksualnym od Anety K. Proces s康owy zosta utajniony, co sprawia, 瞠 Lepper nie mo瞠 publicznie nic m闚i.

Wiadomo jednak, 瞠 瘸den ze 鈍iadk闚 nie zeznawa przeciw niemu, a daty podawane przez Anet K., w kt鏎ych rzekomo dochodzi這 do intymnych zbli瞠 z Lepperem, okaza造 si fa連zywe. Jak twierdzi Lepper, mia on niezbite dowody, 瞠 we wskazanym przez ni czasie by albo na nagraniach w telewizji, albo siedzia w samolocie do Gda雟ka. Te argumenty zupe軟ie pomin窸a pani s璠zia.

W takiej sytuacji zamiast skazywa Leppera, pani s璠zia powinna ukara Anet K. za pom闚ienia i krzywoprzysi瘰two, jak r闚nie za przyjmowanie korzy軼i o charakterze materialnym za seks ze sprawc albo orzec przepadek mienia pozyskanego drog nielegaln.

Dop鏦i te argumenty nie zostan wy鈍ietlone i obalone – Andrzej Lepper mo瞠 by postrzegany jako ofiara podw鎩nej gry rozczarowanej kobiety. Czynienie Anety K. 鈍i皻 ikon i symbolem zwyci瘰twa wszystkich wykorzystywanych seksualnie kobiet uw豉cza czci i godno軼i tych faktycznie tyranizowanych przez m篹czyzn. Nale篡 jej wsp馧czu i nie wolno jej pot瘼ia (nikt z nas nie ma takiego prawa), ale jednocze郾ie nie mo積a pob豉瘸 k豉mstwom. Trzeba pami皻a, 瞠 Andrzej Lepper i ka盥y m篹czyzna jest cz這wiekiem, kt鏎ego powinno chroni prawo. W przeciwnym razie ci郾ie si jedyna konkluzja - wyrok na zlecenie.

A je郵i Andrzej Lepper jako przewodnicz帷y Samoobrony mia豚y ponosi odpowiedzialno嗆 za ca陰 "Seksafer" w swojej partii, to te same konsekwencje powinni ponosi szefowie innych partii czy nawet premier za afery, w kt鏎e zamieszani byli cz這nkowie ich partii.

A swoj drog, w 鈍ietle Praw Czasu nie ma czego takiego jak molestowana w pracy niewiasta. Ka盥y cz這wiek ma woln wol i nie ma winnych na zewn徠rz!

Jak na g鏎ze - tak na dole

W Polsce uprawianie nierz康u jest zabronione. Jednak str騜e legislacyjni znale幢i wybieg: domy publiczne zosta造 zalegalizowane pod nazw agencji towarzyskich, w kt鏎ych wolno zatrudnia panie do towarzystwa pan闚 - i proceder kwitnie legalnie. C騜 za ob逝da!

Nale瘸這 o tym powiedzie g這郾o, aby przerwa zmow milczenia. Przerwanie milczenia to pocz徠ek procesu sanacji.
***

Niemiecki kana wyst瘼uj帷y pod pseudonimem "MM" w ubieg造m roku odebra wa積e przes豉nia dla wielu narod闚 鈍iata, tak瞠 dla nas. Brzmia這 ono: "Polacy, nie b康嬈ie tacy sprzedajni?"



Czwartek /pi徠ek, dnia 18-19 lutego 2010
Kin 211, Niebieska Elektryczna Ma逍a, portal
Si豉 niewinno軼i konta si豉 lawirowania
Prowokacje, pom闚ienia, intrygi

Kin 212, 草速y Samoistny Cz這wiek
Sila wolnej woli i niezale積ych wybor闚
Przewodnik Zielonego Zamku Harmonizacji




[20.01.2009] CEREMONIA KAHUN紟 – WIELORYBY – OBAMA



20 stycznia 2009 (kin 77 P, 7 Caban Rezonansowa Ziemia), w dniu zaprzysi篹enia Baracka Obamy na prezydenta Stan闚 Zjednoczonych, hawajscy szamani i zwykli ludzie zebrali si na brzegu morza, obok starej 鈍i徠yni, by modli si w intencji nowego prezydenta. [Na marginesie, Barack Obama urodzi si w Honolulu na Hawajach.]
Stary Kahuna, wydobywaj帷 niezwyk造 d德i瘯 z muszki, uhonorowa cztery kierunki 鈍iata, ludzie uj瘭i si za r璚e na znak zjednoczenia.



To, co si wydarzy這 podczas ceremonii, zaskoczy這 nawet szaman闚: na morzu pojawi造 si wieloryby, podp造n窸y bardzo blisko brzegu i na sw鎩 spos鏏 鈍i皻owa造 razem z zebranymi. Jak powiedzieli p騧niej szamani, czego podobnego nigdy nie widzieli w 篡ciu.

To oznacza, 瞠 istnieje jaka niewidzialna ni, kt鏎a 陰czy ze sob ca貫 boskie Stworzenie.
Jeanne Ruland


Zob. YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=z9W0QNu6U-I





Temat: LONG COUNT – DΣGA RACHUBA – 名I邛A MIARA

Joanna Radzi雟ka-Iwaszkiewicz, jedyna, znana nam, w Polsce znawczyni siedemnastu system闚 kalendarzowych Maj闚, wyja郾ia czytelnikom:


Pro軸a o napisanie w kilku s這wach o problemach i pytaniach, jakie stawia nam korelacja Long Count z kalendarzem gregoria雟kim, przebudzi豉 we mnie refleksj, 瞠 wci捫 uwielbiamy prowadzi spory i dysputy, patrz帷 na dotykaj帷y nas problem z punktu wyimaginowanego ego-autorytetu.

Majowie, kt鏎zy nadal s dla nas tajemnic, byli wielkimi wizjonerami. Po鈍i璚ili tysi帷e lat na obserwowanie cykl闚 czasu. Majowie zrozumieli, 瞠 wszystko w naturze jest cykliczne. Studiowali cykle owad闚, ro郵in, ludzi, Ziemi, Uk豉du S這necznego, cykle makro- i mikrokosmosu, cykle uniwersalne, a nawet cykle linearne. Stworzyli dwadzie軼ia kalendarzy.

Maja雟ka D逝ga Rachuba jest prost miar dni od arbitralnie ustalonej daty pocz徠kowej. Zwykle data ta jest okre郵ana na dzie 13 sierpnia 3113 roku p.n.e. i jest to oznaczenie w kalendarzu proleptycznym. Oznacza to, 瞠 kalendarz gregoria雟ki wybiega wstecz w czasie, zanim zosta stworzony i wszed do u篡tku.

Ka盥a data w D逝giej Rachubie mo瞠 by bezpo鈔ednio przekszta販ona w dat odpowiadaj帷 kalendarzowi gregoria雟kiemu.
Np. dzi jest 18 grudnia 2006, co w zapisie D逝giej Rachuby wygl康a nast瘼uj帷o: 12.19.13.16.5 i oznacza, 瞠 od dnia zero, zapisanego na stelach maja雟kich w dwojaki spos鏏: 0.0.0.0.0 lub 13.0.0.0.0, up造n窸o: 12 baktun闚, 19 katun闚, 13 tun闚, 16 unial闚 i 5 kin闚, co mo瞠my przeliczy: (12 x 144 000) + (19 x 7200) + (13 x 360) + (16 x 20) + (5 x 1) i otrzymamy liczb 1 869 805 dni, jaka up造n窸a od dnia zero.

Data 13.0.0.0.0. jest liczona z dw鏂h r騜nych punkt闚 pocz徠kowych 4 Ahau 8 Cumku lub 4 Ahau 8 Zotz – obie te formy s matematycznie jednakowe. Poniewa liczba dni od daty pocz徠kowej jest znana, D逝ga Rachuba mo瞠 by bezpo鈔ednio przekszta販ona na odpowiadaj帷 jej dat kalendarza gregoria雟kiego przez dodanie sta貫j korelacji. Najcz窷ciej u篡wana jest liczba 584283, cho pierwsza zaproponowana przez Goodmana, Martineza i Thompsona (od ich nazwisk powsta這 okre郵enie Korelacja GMT) wynosi 584285. R騜nica w por闚naniu obu sta造ch korelacji wynosi 2 dni, je郵i liczyliby鄉y, u篡waj帷 sta貫j 584283, to data zamykaj帷a cykl Czwartego S這鎍a, maj帷ego sw鎩 pocz徠ek 13 sierpnia 3113 roku p.n.e., przypadnie na dzie 21 grudnia 2012. Natomiast u篡waj帷 sta貫j zaproponowanej przez Godmana, Martineza i Thompsona, kt鏎a jest okre郵ona na 284285, wyznaczy zamkni璚ie cyklu Czwartego S這鎍a na dzie 23 grudnia 2012. St康 te mo瞠my spotka si z dat pocz徠kow 4. Ahau: 11 sierpnia 3113 rok p.n.e.

Do嗆 cz瘰to spotykamy w literaturze dat pocz徠kow obecnego baktuna ustalon na dzie 13 sierpnia 3114 roku p.n.e. Dlaczego tak si dzieje? Wyt逝maczenie jest proste i napisa豉bym wr璚z – banalne: ot騜 do roku 1582 pos逝giwali鄉y si kalendarzem julia雟kim, kt鏎y mia rok zero pomi璠zy 1 rokiem p.n.e. a 1 rokiem n.e. Dlatego te niekt鏎zy badacze, chc帷 uwypukli nam, wsp馧czesnym, problem, jaki niesie ze sob reforma kalendarza papie瘸 Grzegorza XIII, w matematyczny spos鏏 dodaj do daty 13 sierpnia 3113 roku p.n.e. rok zerowy – wyparty z kalendarza gregoria雟kiego – i tym sposobem otrzymuj dat 13 sierpnia 3114 roku p.n.e., uwa瘸j帷 jednocze郾ie, 瞠 w kalendarzu julia雟kim da這by to dat 8 sierpnia 3113 roku p.n.e.

Maja雟ka D逝ga Rachuba jest wyj徠kowa po鈔鏚 system闚 datowania na 鈍iecie. Wiele kalendarzy ma okre郵one punkty pocz徠kowe albo dni zerowe, ale nie znamy 瘸dnego innego kalendarza, kt鏎y zawiera w swoim podstawowym mechanizmie proste liczenie dni, kt鏎e jest uwzgl璠nione w D逝giej Rachubie i kt鏎y mia豚y tak specyficznie okre郵ony pocz徠ek i koniec.


UWAGA:
Osobom zainteresowanym tematyk D逝giej Rachuby Maj闚 Joanna Radzi雟ka-Iwaszkiewicz jest gotowa udzieli bardziej szczeg馧owych odpowiedzi. Listy z dopiskiem „Do Joanny” prosimy kierowa na adres maya@maya.net.pl

Wszystkie odpowiedzi b璠 zamieszczane w dziale R荅NE /Aktualno軼i /Joanna odpowiada



[04-11-06]
Temat: DΣGA RACHUBA i PRZELICZANIE DAT

Interesuje mnie aktualna data liczona wg D逝giej Rachuby czasu. Nie mog si doliczy, za ka盥ym razem wychodzi mi inaczej. Nie jestem pewny kwestii lat przest瘼nych. Jest mo瞠 prosta metoda obliczania daty wg D逝giej Rachuby?

Takie pytania pojawiaj si coraz cz窷ciej. Dlatego w najbli窺zym czasie udost瘼nimy na naszej stronie przelicznik dat kalendarza gregoria雟kiego na zapis liczbowy Maj闚 wg Jose Argellesa, a w p騧niejszym terminie tak瞠 na inne systemy.

Wyja郾iam, 瞠 w kwestii okre郵enia dok豉dnej daty pocz徠ku D逝giej Rachuby istniej znaczne rozbie積o軼i. Jedne 廝鏚豉 wskazuj na 11 sierpnia, inne na 13 czy 17. Podobnie jest z rokiem pocz徠ku, okre郵anym na 3115, 3114, 3113 czy 3112 p.n.e.

Natomiast data domkni璚ia si Wielkiego Cyklu jest w wi瘯szo軼i przypadk闚 sp鎩na: 21 grudnia 2012. Niekt鏎e plemiona w Ameryce P責. m闚i o 2007 r.

Pami皻ajmy jednak, 瞠 dla Maj闚 i innych rdzennych lud闚 Ameryki daty nie stanowi 瘸dnego problemu. Dla nich najwa積iejsze s przemiany w 鈍iadomo軼i i ratowanie planety Ziemi przed zag豉d. Wsp馧cze郾i Majowie nigdy si nie spiesz. Oni wiedz, 瞠 zd捫, je郵i 篡j w zgodzie z rytmem natury.

Czas linearny jest zwyk造m narz璠ziem pomocniczym, wymy郵onym przez ludzi i dla ludzi. O czas, dzie, rok czy to, „kt鏎a godzina” – spieramy si tylko my, biali.

Szczeg馧owe wyja郾ienia w opracowaniu Joanny Radzi雟kiej-Iwaszkiewicz, znawczyni siedemnastu system闚 kalendarzowych Maj闚, w dziale Kalendarz.


» wy鈍ietl same pytania

Twoje pytanie...
Imi i nazwisko:
E-mail:
Temat: *
Tre嗆 pytania: *
 

« poprzednie 8   
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33